Ο ψυχίατρος συμβουλεύει: 4 απλά βήματα για καλύτερη διάθεση

ΆρθραΥγεία

Γράφει ο

Γκίκας Πασχάλης Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπευτής, Γνωσιακή Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία (SBT) Επιστημονικός Συνεργάτης Ιατρικού Κέντρου MediOne

Ο ψυχίατρος δεν αναλαμβάνει μόνο περιπτώσεις ανθρώπων που αποτελούν κλινική περίπτωση και χρειάζονται φαρμακευτική αγωγή, αλλά και περιπτώσεις ανθρώπων που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα καθημερινά προβλήματά τους σε ψυχολογικό επίπεδο. Σε τέτοιες καταστάσεις χρειάζονται την κατάλληλη ψυχολογική υποστήριξη για να μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν.
Το να εκφράζουμε αυτά που νιώθουμε είναι υγεία. Αυτό δε σημαίνει πως μπορούμε να παρεκτρεπόμαστε φωνάζοντας για παράδειγμα σε δημόσιο χώρο σπέρνοντας τον πανικό. Αυτό που μας βαραίνει πρέπει να αποβάλλεται, αλλά με πιο αποτελεσματικούς τρόπους.
Εκτός από τις συνεδρίες προσωπικού χαρακτήρα, οι παρακάτω συμβουλές που σχετίζονται με σωματικές ασκήσεις, μπορούν να φανούν χρήσιμες στο να μειώσουν τα συμπτώματα του άγχους και την κακή διάθεση! Ακολουθούν μερικές από αυτές που μπορείτε να εφαρμόσετε μετά από μία κουραστική και αγχώδη μέρα στη δουλειά ή στην περίπτωση που δεν αισθάνεστε καλά για κάποιο λόγο:

Κλείστε τα μάτια και χαλαρώστε.
Σε περίπτωση που νιώθετε έντονο άγχος ή έχετε άσχημη διάθεση γυρίζοντας σπίτι, καθίστε σε μια καρέκλα, τοποθετήστε τα χέρια σας στο πλάι κάθετα με το σώμα σας τεντωμένα και αφήστε τα λίγο ελεύθερα σαν να κρέμονται. Κλείστε τα μάτια και κατευθύνετε το κεφάλι σας προς τα πίσω. Καθίστε σε αυτή τη στάση για λίγα λεπτά μέχρι να ηρεμήσετε.

Διαφραγματική Αναπνοή!!
1. Καθόμαστε αναπαυτικά με τα μάτια κλειστά και χαλαρώνουμε.

2. Τοποθετούμε το ένα χέρι επάνω στο στήθος και το άλλο στον αφαλό.

3. Εισπνέουμε από τη μύτη μετρώντας νοερά 1001 1002 1003 προσπαθώντας το χέρι που βρίσκεται επάνω στην κοιλιά να σηκώνεται ψηλότερα.

4. Κρατάμε την αναπνοή μετρώντας πάλι νοερά 1001 1002 1003.

5. Εκπνέουμε αργά αργά από το στόμα μετρώντας 1001 1002 1003 1004, μέχρι να βγει όλος ο αέρας.

6. 3-4 επαναλήψεις καθημερινά αρκούν! Μόλις το μάθουμε καλά μπορούμε να το κάνουμε οπουδήποτε!

Κλάψτε!
Αν νιώσετε την ανάγκη να κλάψετε ή να δακρύσετε μην το εμποδίσετε! Είναι φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού που προσπαθεί να αποφορτιστεί και να χαλαρώσει. Αφήστε ελεύθερο το εαυτό σας!

Βάλτε μουσική.
Μια πρόταση για να νιώθετε καλύτερα στον εργασιακό σας χώρο. Αν νιώθετε πιεσμένοι, φορέστε ακουστικά και βάλτε τη μουσική που σας ευχαριστεί για να χαλαρώσετε. Εάν σας διευκολύνει, τότε εργαστείτε ακούγοντας μουσική.